Dansa med mig

Å så var jag trött igen och klockan är strax efter 22...jösses, är jag gammal nu?
Jobb 9-15.40 (slutade tidigare idag) och sen träning 17.40.
Det har blivit goa rutiner nu men jag blir som en kokt grönsak i skallen när jag väl kommit hem.
B skrattade åt mig när vi talades vid förut: "du sluddrar ju"!
Jaja...sjukt segt trött.

I söndags var det så dags för första passet på nybörjarsparring.
Jag var nervös men det var också alla de andra nya, ja nästan alla i alla fall. Eddie var som vanligt o studsade omkring o såg lika skitglad ut som vanligt. Haha. Han är rätt skoj den grabben.
Rätt många som jag tränade med förra terminen dök upp och det var kul att träffa vissa av dom igen i alla fall.
(Förhoppningsvis kommer jag byta till deras grupp efter kommande gradering nu på söndag.)

Vi skulle köra med avancerad-gruppen och det dök ju även upp en del folk från Ironman 424, dock inte exet.
Däremot Lo. Jag visste inte att hon tränade där så det var en kul överraskning.
Efter uppvärmning och tänjning fick vi ställa oss på ett varsitt led i typ storleks/längdordning och gå mot varandra för att bli uppdelade hyfsat jämnt.
Jag fick Mikael, han som var på upplärning till instruktör förra året, som sparringpartner.
Bra kombo för min del iaf visade det sig. Han kom med tips och instruerade bra när jag inte riktigt kopplade vad instruktörerna menade.

Det var grymt kul!
Även om M kanske drev med mig en del (t.ex. så började han säga aj så fort jag lyckades nudda honom...vilket inte var särskilt allvarligt från hans sida haha) så kände jag att det var vad jag verkligen velat göra.
Å det är väl alltid kul att "spöa på" folk under kontrollerade former hehe.
Fast ju tröttare jag blev desto mer ofokuserad blev jag, det var inte så bra ju.
Men men...övning ger färdighet.

Idag testade jag att träna utan att ta astmamedicin innan passet började och det var inte så bra för i slutet kunde jag knappt andas. Så det blir att boka ett nytt test och jag kommer ju bli en del knäckt om jag har ansträningsastma igen...



Visst är vi snygga!

Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Lokalen är grym om inte annat:)



Grattis till den klarade graderingen!

2009-03-01 @ 13:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0