Vi ska mot seger gå...

Förbannelsen är bruten för tillfället.
Så jävla bra GAIS!!! 2-1!
Först vinna mot DSS (blowit) och nu mot de fula från sthlm (djurgården)!
Helt fantastiskt bra!

Matchen igår var helt sinnes.
När GAIS gjorde 1-0 (wandersson) fanns det inget som kändes bättre.
Men med tanke på att det faktiskt är GAIS så var ingen förvånad när de fula kontrade och gjorde 1-1. Äckligt jobbigt bara att det var Oremos förtjänst...
En snygg vändning av Hedinsson gjorde 2-1 och sedan, för en gångs skull, försvarade GAIS sin vinst till sista förlängningsminuten. Underbart gjort grabbar, det känns bra att få vara enormt stolt emellanåt.

När det går dåligt för GAIS brukar somliga ta den credden.
T.ex. så hade Revisorn oturen att ofta vara på de matcher vi förlorade och blev därför nästan "portad" inför derbyt, haha....fast nu har hon fått uppleva två vinster i sträck så för hennes del borde förbannelsen vara bruten.

Tydligen var det en del stök o stoj efter matchen.
Det var ju rätt tydligt att snuten + publikvärdarna kollade igenom folkmassan efter de eventuellt skyldiga till bengalbrännandet på derbyt. Och följden blev att vissa personer fick prata med farbror polisen efteråt igår...
Jag ställer mig dock tveksam till att de har några bevis alls.

Sen var det ju de vanliga huliganbråken och det enorma vinstfestandet halva natten lång (enligt rykten iaf).
Jag själv var ju mogen nog att gå direkt efter matchen, hämta kiddo och åka hem.
Bra beslut av mig och jag är ju onekligen en av få som är utvilade idag. Haha.

Heja GAIS!

heja gais

Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Gillar smeknamnet lillen har fått....=) Kill Bill är en av mina favoritfilmer!

2008-09-16 @ 17:09:03
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0