skrivtorka

Här hade jag glömt att skriva minnsann...tror att bloggandet inte riktigt är min grej ändå.
Det har varit mycket att göra det senaste och roligt har det varit.

I lördags var det septembercupen (kickboxningstävling för er som inte vet) och där var jag.
Hjälpte till som funktionär och lärde mig en hel del nya grejer.
Det var kul att äntligen få se lite matcher irl, det blir enklare att visualisera hur man själv ska bygga upp sin teknik genom att kolla på andras.
Sen var det ju en massa trevligt folk där, t.ex. folk från samma klubb som en själv som man borde lära känna bättre...

Samtidigt var ju S på sin möhippa, fick precis alla detaljer om den och det verkade ju ha varit jättetrevligt o roligt!
Synd att jag missade den.

På Fightercenter var det tävling i MMA. K skulle tydligen gå sin första match och det var ett stort gäng där o kollade. Det ryktades om att han skulle ha vunnit om det inte var för en liten olycka under matchen som gjorde att han slet av korsbandet i ena knäet o nått mer. Stackars K.

V kom till stan förra söndagen, så han jag o M träffades på Biljarden i onsdags o såg matchen. De spelade självfallet några rundor biljard mella varven, Ms pappa var la den enda som egentligen var bra haha...
M berättade en historia om när han jagade Daniel Lemma på fyllan.
Den gick ut på att M hade varit full, stått o kissat vid skanstorget när D.L gick förbi och börjat ropa efter honom. D.L. hade väl hälsat först men sen börjat gå snabbare när M började gå efter honom. Då började M skrika: Daniel Lemma, stanna när jag pratar med dig!!! Då hade D.L. börjat springa genom Haga med M efter sig och tillslut räddat sig in i sin port...vad nu M skulle gjort om han kom ifatt D.L. förtäljer ju inte riktigt historien.
Jag skrattade iaf så att jag fick andnöd, historien var ju jävligt rolig när M berättade den och bara tanken på en liten galen portugis som jagar D.L genom Haga är fantastiskt rolig.

Så i lördags efter tävlingen gick jag ut med V och hans syskon + några till.
Det slutade med att jag tog med hans syskon och träffade några av mina andra polare på en krog på fel sida stan.
Mycket rolig kväll och det blev för jävla sent eftersom vi kom ut på stan så sent, så det blev inte mycket sömn innan jobbet igår...men det gjorde inget, för vi hade möte med chefen rätt länge så de var inte mycket till jobb som blev gjort.

Det har självfallet varit träning och en massa annat emellanåt också.
Men åtminstone den här veckan kändes det som att livet kom tillbaks lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0