Att återgå till vardagen

Borde man inte vara utvilad efter en semester?
Förvisso en kort sådan, onsdag - måndag, men ändå...

I onsdags gick vi upp kl.5 för att ta en väldigt tidigt tåg till skåne, för att mellanlanda hos morsan ett kort tag och sedan åka vidare i bil till Oldenburg i Tyskland.
En bilresa som tar cirka 6 timmar och även innebär en 45 mins färjeresa.
Eftersom vi kom fram rätt sent så var det dags för middag, lite samkväm och sedan dags att sova.

Torsdag:
Sightseeing av Oldenburg.
Fredag: Promenad i stan och sedan utflykt till Bremen, som för övrigt är en mysig stad med spårvagnar och en del gammalt att kolla på. Vi besökte en glassbar där, underbart. Men jösses vad det är lätt att föräta sig. Såg även det roligaste 30-årsfirande av en snubbe på väg till glassbaren. Tydligen är det så att om man inte har gift sig när man fyller 30 så får man ett firande á la städning. Dvs att man ska lära sig att gå från ungkarlslivet till ett ordningsamt genom att ens polare går o skräpar ner o en själv får gå o sopa upp det. Haha. Sjukt kul. Samtidigt som man är full.
Lördag: Besök i köpcenter utanför Oldenburg, handla sprit och utflykt till Groeningen. Vad ska jag säga annat än att jag fortfarande är rätt kär i Holland (o de har verkligen inget med varken drogliberalismen eller hororna att göra)....Groeningen är en stad jag lätt skulle kunna bosätta mig i.
Söndag: frukost, samkväm och hej då. Äntligen åka hem igen! Mellanlanda hos morsan och sova över.
Måndag: Hej igen Göteborg!

Tråkigt var att kiddo blev sjuk mitt i allt och hade det lite jobbigt. Snorig o jävlig, gnällig o ledsen...det är nog inte så lätt att vara liten jämt.

Nu ska jag spendera resten av veckan med träning, vila, klubb o bröllop...å så jobba förstås.
Att man ska vara så trött asså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0