Sanningens väktare

Somliga sanningar bör aldrig komma fram.
Det vet man från gamla erfarenheter.
Ibland får någon dock dåligt samvete o vill "come clean"....för att somliga saker kan komma fram förr eller senare och då är det bättre att ha de sagt innan dess.
Ibland vill någon göra rätt och berätta, för att undvika att vara boven i dramat och förmildra sina egna omständigheter.

Det handlar helt enkelt om samvete.

Jag hade iaf mina 48 timmar av lyckligt ovetande den här helgen och jag hade en mycket trevlig helg med gamla vänner.
Sannerligen är söndagar en helvetes jävla pissdag eftersom folk vaknar till liv efter helgen och känner att dom måste lätta på ångesttrycket.
Kunde jag inte fått slippa höra?

Tankarna rusar genom huvudet när jag sitter och försöker komma fram till hur jag ska känna och agera.
Det är svårt, för å ena sidan är det ett svek och å andra sidan är det något som jag egentligen inte hade något att säga till om. Ganska kluvet...

Det är inte så konstigt att det är svårt att lita på folk emellanåt.
Eller sig själv för den delen...
Om ni hajar vad jag menar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0