In a sunday afternoon

Jösses vad illa jag mår!
Det är det som är det värsta med middagar/kalas, det är sjukt mycket mat och dessvärre mängder med olika desserter.
Och allt ska ju smakas på.
Känns som jag gått upp flera kilo nu, ååååångest.

Fast det som gjorde mig glad var att det serverades riktigt (å gott) kaffe.
Jag har typ varit utan kaffe i 2 dagar, drack en latte på espresso house i malmö i fredags förmiddag och sen glömde jag liksom bara att köpa mer innan jag åkte tillbaks till min mor.
Så igår frågade jag min mamma om hon hade kaffe. Min mor är en trogen tédrickare så jag förväntade mig ett nej, men tydligen skulle hon ha pulverkaffe i nått skåp.
Överlycklig hittade jag det och gjorde en kopp. Men det smakade inte helt på riktigt.
Så jag tittade på etiketten och till min fasa stod det ju KOFFEINFRITT över hela labeln.
WTF!
Jag blev helt knäckt.

Så igår var det middag hos mamma med lite familj och ett gäng tyskar.
När min lillebror var liten hade han nämligen en nanny från tyskland och hon + hennes kille & deras respektive familjer har blivit goda vänner till min mor.
Och idag konfirmerades min lillebror och då var det den obligatoriska middagen efteråt med familj, släkt, grannar och vänner...bl.a. tyskarna.
Min mor är fetgrym på att laga mat så det var huuur mycket som helst.
Och som sagt, alldeles för mycket desserter.

Så i det stora hela en mycket trevlig och familjär helg.
Men jag vägrar ställa mig på vågen, cause I don't think I can handle the truth right know...hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0