Hasta la vista...baby

3 saker som gjorde mig på dåligt humör idag:

1.Jag går till affären för att handla frukostbröd. När man lever i en krigszon som kallas vårt hem så behöver man en stabil frukost och mycket var slut. Eftersom det är ett närlivs så finns det inget stort utbud på varor, så jag blir överlycklig när jag hittar TUNNBRÖD på brödhyllan. Men när jag kommer hem och tar fram två stycken tunnbröd så ser jag några mögelprickar och när jag kollar genom hela påsen så blir mögelprickarna större för varje brödskiva.
Så det var bara att gå tillbaks till affären och reklamera skiten.

2.Förr var jag alltid bra på att passa tider, fast på senare tid så har jag en tendens att alltid komma försent till många grejer. Och jag avskyr ju att stressa. Men jag var tidsoptimistisk och tänkte att om jag åker en hållplats längre med vagnen så är det närmare att gå, så var det dock inte. Så nu vet jag det. Jag blev 5 min sen till mitt möte och fick be tusen gånger om ursäkt. That sucks.

3.På väg hem så kom det på en kvinna med ett gallskrikande barn och en ignorant man på spårvagnen. Oftast brukar det gå bra med 3 barnvagnar i rad i mittenvagnen och så var fallet även nu. En barnvagn stod längst till höger och min i mitten, då tänker man ju logiskt och ställer den tredje till vänster. Men kvinnan slet tag i min vagn och gjorde ett försök att slänga den åt vänster, för i mitten skulle hon absolut stå. Jag skiter i ifall hon gjorde så för att barnets vrål gjorde henne stressad, vem fan tror hon att hon är? Ge fan i min barnvagn ditt jävla pucko! Som tur var hade jag Noah i knät, tänk om hon hade gjort likadant om han låg o sov. Jag trodde ett tag att jag skulle slå till henne men istället sa jag: du får fan ta o lugna ner dig. Sen gjorde jag cunt-tecknet till henne när jag gick av...efter att ha sparkat till hennes vagn först. (hon hade sitt barn i knät, annars hade jag ju inte gjort det.
Tänka sig, jag har nästan mognat.

3 saker som gjorde mig glad idag:

1.Ett mail där någon önskade mig en trevlig dag. Sweet!

2.Nya lägenheten. Det kommer bli så grymt bra och planer för div. festligheter är redan igång.

3.Det enormt faboulösa vädret. Vi gick ut på promenad, som förvisso slutade med en liten shoppingtur (jag köpte en sen mors dag-present, det räknas inte!), o livet kändes som små rosa moln med ludd. O när jag kom hem så stod V och hunden å väntade på oss, mycket trevligt.!

Nu ska jag packa det sista, sen är de bara å vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0