Familjehelg

Igår dök pappsen upp i stan och kom över på kaffe.
Han hade med sig en piedestal åt en av mina blommor o den kommer passa fint i mitt nya vardagsrum.
Det var även dags för ett besök på BVC.

Noah är 3 månader nu och skulle få sina första sprutor.
Jag som inte klarar av att se nålar fick sitta o titta på en Nalle Puh-poster medan Noah satt i mitt knä.
(jaja, jag vet att ni inte förstår hur min rädsla för nålar går ihop med alla mina gaddningar...men de e ju inte samma grej liksom...)
Man blir ju stolt när han, trots sin ålder, tar det så bra ändå. Lite smågråt bara och det gick över så fort han fick äta lite.

Och så var det vikt- och längdmätningsdags.
Nu vägar han 6,5 kg och är ca 65 cm lång. Inte i samma klass som klotet ännu men det börjar arta sig. Haha.
Efteråt var det dags för lunch så vi gick på restaurang och sen var det dags för pappsen att åka igen.
Alltid dessa korta familjesessioner.

Idag var det dags för babysim igen.
Noah tycker verkligen om vatten och är en av de mest aktiva bebisarna i gruppen.
Det är många trevliga föräldrar att prata med och vi börjar väl alla bli lite tjenis med varandra nu.
Noah har mest intresserat sig för en av de andra bebisarna, Ida, och hennes mamma är grymt trevlig.
Men det är nog så att vi mest klickar för att vi har våra barn att prata om, annars är det ofta inte mycket annat som är gemensamt.

Den här gången orkade Noah hela lektionen (30 min) och efteråt gick vi till slottskogen för att träffa lite folk, bl.a Rekyl. Finnen är i stan en sväng så vi drog och mötte upp lite HÖS-folk och chillade med grillning.

Nu är jag rätt slut, hoppas det går att sova ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0