Arbetarnas dag

För första gången på flera år (jag minns faktiskt inte när) så regnade det på första maj.
Och det var inte lite regn heller!
Jag lyckades ta fel jacka så rätt snart var jag genomblöt och fingrarna började domnade bort.
Å vem har vantar på första maj liksom?
Tydligen en bekant, som lånade mig sina vantar efter halva demonstrationen då jag hade börjat tappat känseln i mina fingrar.

Demonstrationen var helt okej.
Spatts demo anslöts sig vid masthuggstorget och lite försenade gick vi därifrån och genom stan.
Jag missade att kolla hur många vi var i år, men det kändes ändå som en bra summa.
Handelsstudenterna var la för bakfulla efter valborg för detta året stod de inte o provocerade vid sin fula skola, som seden brukar vara.
(polisen brukar förvisso alltid hinna fösa bort dom innan vi passerar där, förutom de där året med äggen. hehe)
Och faktiskt så tror jag att de där liberalerna som stod vid vasa förra året inte var ute i år heller, jag såg dem inte iaf.
Tydligen kastades det ägg på byggnader i vasa, där "de rika" har sina bostäder.
Humorn var på topp igår iaf och stämningen var meget god.

Det var Noahs första 1a maj och eftersom han är mycket matglad så missade vi alla talen.
Å efteråt var det gemytligt fikande och sedan middag.
Ett lagom firande av arbetarnas dag.

Väntar fortfarande på en lägesrapport från festen, lite skvaller behövs ju alltid haha.

Kommentarer
Postat av: kurt

döh, morsorna är det nya borgerskapet

2008-05-03 @ 14:09:13
Postat av: manda

hahahaha

2008-05-06 @ 23:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0