It's a mans world (?)

Igår fick jag höra om något för mig outforskat ämne: killars invigningsriter inom sporter.
Inom ishockey är det tydligen vanligt att man inviger nya killar i laget genom att kissa på dom.
Vadå, när gör man det liksom? Jag hoppas att det sker i omklädningsrummet i så fall...
Äckligt grabbar!

Jag trodde ju att detta var någon sorts urban legend, så jag var tvungen att smsa runt lite till bl.a. min storebror och andra som jag vet spelat hockey. Svaren jag fick var ju helt andra än jag trodde.
Dock ville inte vissa prata om det mer detaljrikt, haha.
Gör man sånt så ska man stå för det också grabbar!

Okej okej, vi har ju faktiskt läst om invigningsriter inom Sthlmslag som varit grova sexuella övergrepp, uppstoppade galjar o dylikt, i tidningarna för ett tag sen.
Men jag som ända spelat fotboll och diverse andra sporter verkar ju ha missat att det förekommer.
För inte fan sysslar brudar inom sporten med sånt.
Eller?

Ibland kanske man inte vill veta vad som förekommer inom vissa grabbkretsar...
(better off not knowing...haha)

Kommentarer
Postat av: karin

Vi har inget sådant i handbollen. Fick hämta bollar o sånt innan träning bara. Det är ju ingenting! Och iår har de yngre tjejerna som kommit upp petat många äldre så där blev det verkligen inga taskiga invigningsriter :)

2008-03-17 @ 22:09:27
Postat av: Nicklas Eriksson

Har som sagt aldrig hört talats om något sånt i hockeyn heller, men jag slutade ju innan jag blev senior å andra sidan. I kampidrotten har jag aldrig ens stött på fenomenet.

2008-03-17 @ 23:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0