Superduperväder

Voi voi, de senaste dagarna har varit sjukt varma!
Vad är det med mig o värme egentligen?
Så fort termometern visar mer än 23 plusgrader så går jag in i nån form av dimma...
Sover mer på eftermiddagarna, ont i huvet, orkar inte hitta på så mycket saker.
Jag är nog en typisk svenne...särskilt som jag alltid klagar för att det är för varmt/för kallt/för regnigt.
You know.

Noah blir också väldigt påverkad av värmen.
Tröttare, mer kinkig, får värmeplitar...
Å så ska man komma ihåg att ge mer vätska, att inte klä på för mycket/för lite kläder osv.
När barnen blir större så blir det mer att tänka på helt enkelt.
Tänk egentligen vad mer enkelt det är när man bara ammar.
Fast jag kan knappast påstå att jag saknar den perioden särskilt mycket...

Imorgon är det en massa byråkratiska grejer som ska lösas och mycket att läsa o förstå sig på.
Det är inte alltid lätt att vara förälder.
Och försäkringskassan är inte världens bästa på förklaringar heller.
Alla dessa myndigheter man måste prata med/skicka in papper till/sitta i telefonkö hos....
Hahaha...nu klagar jag igen. Yes, svenne!

Men innan dess ska de hinnas shoppa, luncha och fika.
Jag ser alltid fram emot de dagar då det finns som mest att göra.

Och i helgen blir det häng med revisorn igen, long time no see så de ska bli ball.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0