Lilla snigel akta dig...

Nu kan jag med garanti säga att jag är otursförföljd.
Det hade kännts bättre om jag bara hade varit klantig, haha.

Min fot blev bara värre så först ringde jag sjukvårdsupplysningen som tyckte det var allvarligt o gav mig numret till närmsta jourvårdcentral.
När jag ringde dit så hade telefonisten ett major hostbryt, men tillslut fick jag en tid rätt snabbt.
Eftersom det var jour så fick jag betala 300 pix för besöket, det kändes ju aningen surt.
Men läkaren var trevlig.
Petade på min fot o kollade o ställde frågor.
Slutsats: min fot är fetinfekterad pga ett gammalt skavsår på hälen och den är även inflammerad pga överansträning.

Jag har ju då aldrig i hela mitt liv fått infektioner pga ett sår.
Läkaren undrade varför jag inte kommit in direkt i torsdags när det hela började.
Mitt resonemang är ju alltsom oftast att det går över.
Sen fick jag en lektion i bakterier som alltid finns på huden o bla bla och hur viktigt det var att jag vilade foten....i 14 dagar!!!!!

Lösning blir en dunderdosering antibiotika i 10 dagar. Suck.
Och det var onekligen dunder, för slö som en snigel blev jag.

Nu kan det väl bara hända bra grejer, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0