Life in da hoooooood

Igår bjöd jag över några från Långängen crew till lite soft häng i lägenheten.
Jag o becca hade suttit ett tag o chillat med några Hof innan hon skulle vidare på vilka äventyr nu helgen hade att erbjuda.
El fimpo o M kom över och vi uppdaterade varandra på vad som händer i våra liv. Jag fick veta att några bekanta ska ha barn ungefär i samma veva som min bror så de ska försöka få lägenhet i vårat hood...ska hjälpa till att kolla runt, de hade varit kul med fler från de gänget boendes här.
Värmen är ett monster mot min lägenhet så när solen gått ner var de grymt mycket skönare att sitta utanför mitt hus än att hänga inomhus.

Några som onekligen hade samma idé var grannarna på andra sidan gatan för de hade värsta festen utanför sitt hus. Ett gäng biffar o några brudar. Dom verkade ha rätt kul för deras påhitt var ju allt annat än lugna. Men dom störde ju inte oss så vi satt där o kollade på, de var humor. En lykstolpe var farligt när att gå sönder...fråga mig inte hur. Haha.
Sköna grannar.

Min IFK-granne mitt emot hade ju tydligen dött när jag var på semester så ett tag var flaggan borta.
Men nu verkar det som att hans son (?) bor kvar i lägenheten och flaggan är tillbaks....gaaaah!
Så planen att utmana någon att våga plocka den är igång igen. Haha.
Vi får väl se...

Hood-häng är alltid gött.
Efter igår så bestämde vi att vi ska styra upp sånt oftare, de har förstås varit lite svårt nu när folk är på semester.
Och man orkar inte gärna åka till andra hoods för att hänga alltför ofta.
Man blir ju lite hemmalat.

Snart ska jag åka ner på stan och hooka med revisorn.
Det blir ju självfallet shopping, ska hålla hårt i plånboken...eller ja, försöka. haha.

Kommentarer
Postat av: nicklas eriksson

Ett tips är att sätta eld på flaggjäveln, vänta en stund för att sedan släcka resterna med en pulversläckare. Så gjorde en dumjävel som hette Smocky i min högstadieskola. När rektorn kom och vrålskällde på han utbrast han förorättat med sin pipiga målbrottsstämma: "Men det brann ju!!".



Skön snubbe.

2008-07-27 @ 15:28:14
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0