Bland raukar och svarta får

Igår var jag alldeles för trött för större utflykter.
Det började ifs bra, vi åkte till Slite och mamma guidade runt oss en sväng.
Hon har ju tydligen bott på gotland 3 år i sin ungdom. Många mysiga hus och trevlig badstrand med intilliggande minigolf....sweet.
Pga nått fel på mitt recept så fick jag sitta i 1 timme på apoteket innan jag fick ut min medicin.
Efteråt handlade vi på konsum och jag hittade en övergiven pensionärskäpp, men jag hade samvete nog att inte sno den. Sen var de dags att äta o då var jag helt slut.

På kvällen, när mamma åkte in för att pressa politiker inne i Visby, så stannade jag hemma o gick en långpromenad i området. Det är så tyst här, förutom alla får som snackar järnet.
Vi har börjat kolla runt lite på huspriser för det hade väl varit trevligt med ett sommarhus här?

Idag är det äntligen bra väder!
Vi har bestämt oss för att åka till Hoburgen, en av de sydligare delarna av gotland där de finns raukar!
(Tydligen är det rätt svårt att välta såna, annars har jag hört att det är en hit. haha)
Får väl se om det går att bada idag, jag är ju otroligt sen med mitt första dopp för året. Men man kan faktiskt inte plåga sig själv genom att bada i 17 grader....det är faktiskt olidligt kallt!
Senare ikväll ska vi på tornerspel. haha.

Än så länge är Gotland en ball ö.

Kommentarer
Postat av: nicklas eriksson

Nu är det såhär: Ugnstrull är okej, och saffranspannkakor likaså, men smaka INTE på gotlandsdricku och försök INTE klappa ett pinnesvein!

2008-07-09 @ 08:32:41
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0