Dagdrömmeri

Jag dagdrömmer rätt mycket.
Det finns inget skönare att gå på stan, lyssna på musik och dagdrömma.
Mycket för att rensa huvudet men också för att ta en paus från livet en stund.

Faktum har blivit att jag inte sover speciellt mycket längre, eller som i natt, inte alls.
Det är väl bara en tidsfråga innan jag blir galen. haha.
Så när jag inte kan sova så dagdrömmer jag (kan man kalla det nattdrömmeri när det inte är vanliga drömmar?).

En bra dagdröm innehåller allt: bakgrundsmusik, drama, romantik...u name it.
Hade jag bara haft ork (eller möjligtvis en diktafon) så hade jag säkerligen kunnat skriva manus till nya serier.
Men jag behåller min kreativitet för mig själv.
Hur kan man vara såhär trött och ändå inte kunna sova?

I min senaste dagdröm så fanns de flesta jag känner med och temat var prärien/vilda västern.
Jag har nog en "Lilla huset på prärien"-revival.

Jag räknar även sprickor i taket och "har prövat att räkna får" för att somna.
Den som kom på idén med att räkna får måste ha varit sinnessjuk.
Och så läser jag diverse bloggar, både tips från kompisar och sådant man skrapat fram själv i surfrymden.
Roligast idag var (http://imuglybutivegotablog.blogspot.com/2008/01/refused.html).
Läs den.

I slutändan, runt 07.42 i morse, kollapsade hjärnan mentalt ett tag och jag inbillade mig att jag sov.
Fast sen insåg jag att jag bara låg med huvudet ner i kudden.
Jävla skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0