Survive your old friends

En lustig sak som händer när man skaffar barn är att helt otippat så kan man få ett samtal/sms/mail från en gammal vän.
För Sverige är tillräckligt litet (eller så har jag på tok för bred bekantskapskrets) för att verkligen ALLA man
någonsin kännt ska få höra att man blivit MaMa.
Och på något sätt så klickar man lättar med gamla vänner på nytt när även dom har blivit föräldrar.

Som igår kväll.
Jag hade satt mig tillrätta framför ett avsnitt av SATC och kollade av en slump på telefonen.
Nytt sms mottaget. Från nummer xxx.
Inget underligt då jag mottagit gratulationer från diverse folk jag inte ens haft numret till.
Men detta var annorlunda.

Det var från min gamla bästis i skåne, vi som överlevde högstadiet o en del av gymnasiet ihop trots diverse gräl o
dispyter.
Vi har dock inte prata på säkert 5 år minst.
Anledning? Hennes dåvarande (nuvarande?) man, som av okänd anledning inte funkade ihop med mig. Kanske för att jag
inte var inställsam nog. Så tillslut umgicks vi helt enkelt inte mer. Sista året i gymnasiet pratade vi inte ens
med varandra längre...
Sånt händer.
Jag visste att hon hade fått barn, typ rätt nyligen (min mor vet onekligen allt), men jag har liksom inte kunnat med
att försöka höra av mig. Antagligen pga någon sorts eeh stolthet som inte kunde sväljas.
Så man kan säga att detta var rätt magstarkt gjort från hennes sida.
Medan jag funderade på om jag skulle svara eller ej så insåg jag att jag var fan för jävla trångsynt ibland, egentligen.
För inte kan man väl gå hela livet igenom och vara långsint över en skitgrej.
Eller?
Jag har ju trots allt saknat henne genom åren.
Självklart svarade jag.

Fortsättning följer...

xlovex

Kommentarer
Postat av: karin

Bra val att du svarar på smset. Du bloggar mycket nu me like! Ska snart åka till london. hälsa lilleman från mig kram kusse

2008-02-28 @ 11:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0