Stormvarning

Varje år, särskilt i början av året, så kommer flertalet stormvarningar.
Ikväll är det utfärdat en sådan och jovisst är det som så att de blåser som attans utomhus.
Jag håller ju knappast räkningen men det är nog minst den 4e stormvarningen sen årsskiftet.

När jag flyttade till Göteborg för några år sedan så hann jag bo här i ca 1 månad när jag fick uppleva den första stormen. Spårvagnarna slutade gå, träd och takpannor flög åt helsike och vädret var skit of course.
Samtidigt är det rätt mysigt.
Man kan krypa ihop under ett täcke inomhus, ännu trevligare är om man har någon att mysa med. Spela sällskapsspel, lyssna på musik eller bara tända några ljus och snacka.
Yes yes, jag är egentligen en softie. Ibland i alla fall.
Fast sånt har jag inte direkt gjort sen då, när jag precis flyttade hit.
Kanske var det ännu mysigare för att min dåvarande snubbe gick genvägen genom skogen mellan våra hoods, trotsade faran att få ett träd eller annat i huvudet, bara för att vara med mig genom en av de värsta stormnätterna på flera år.
Jag har nog inte varit en romantiker sen dess.

Det ska bli spännande att se vad det blir av den här stormen.
Jag lär ju sitta o hänga vid tvn (om strömmen nu inte skulle gå förstås) o kolla om tv-serien Oz från början.
The tv is my best friend. ;)

xlovex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0