Julstök

Som jag brukar säga, skam den som ger sig...
O med detta i tanken ställde jag mig vid bordet och julbakade igår igen.
Nu blev det lussebullar, ischoklad med och utan kokos och chokladcornflakesgodis (vet inte riktigt vad dom heter).
Och tro de elle ej, men de blev grymt!
Jag blev så stolt över mig själv! Haha.

Sen gjorde jag inlagd vegansk sill (tofu istället för äckelfisken) som jag hoppas på att äta på julafton.
Och efter det tog orken slut.

I lördags gav jag nämligen upp och gick till Axess Akuten.
Efter en timmes väntan kom jag fram till receptionen och efter ytterligare 1,5 timmes väntan fick jag träffa en doktor i 5 min typ. Hyfsat snabbt för att vara på en lördag på det stället.
Å så pynta 200 kr för det.
Iaf så konstaterade han att jag hade luftrörskatarr och gav mig ett elektroniskt recept på antibiotika och hostmedicin.
"Tack o hej och sola inte under medicineringen"
(Jag vet varför han sa de där med solningen men jag är ändå hyfsat blek så det var lite komiskt).

Nog för att jag har varit trött och haft värsta skithostan i 2 veckor men nu när medicineringen är igång så åker skiten runt i kroppen på väg ut och då mår jag fan ännu sämre.
Fast det går i perioder och det är mest morgnarna som är värst.

Imorgon ska jag nog försöka mig på att baka igen, måste ju pröva på att göra pepparkakor igen nu när jag vet vad jag gjorde fel sist. Haha.
Och så knäck...mmm, knäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0