Skärgårdsliv

Jag tror jag älskar skärgården!
Och helt definitivt är jag förälskad i Västervik.
Hit kan jag tänka mig att flytta, undrar vad det finns för jobbmöjligheter...

De senaste dagarna har jag sovit ut, lekt med barnet, varit på utflykt, träffat släkt, läst böcker (!!) och självfallet slappat framför tvn. Känns skönt att befinna sig på ett ställe där det inte finns mottagning på mobilen, för när paniken lagt sig så släpper även begäret att ringa någon. Däremot pendlar huvudet mellan att vilja åka hem hela tiden och aldrig vilja åka hem...kan man bli mer ambivalent?

Vi åkte via Jönköping och stannade en stund på vägen hit.
Det kändes väldigt underligt, den stan med alla sina minnen ger mig både rysningar och kväljningar.
Ifs, om man ska tänka i det stora, så ger hela "bibelbältet" kalla kårar.

Har lämnat Emma i min lägenhet i Göteborg, hoppas hon har det mysigt.
Undrar hur Way Out West har varit....?

Idag spelar GAIS mot Trelleborg, jag håller tummarna och hoppas att Herman uppdaterar mig som han lovat.
You go GAIS!

Kommentarer
Postat av: lisa

flytta inte till östkusten för bövelen! vad ska jag då ta mig till?

2008-08-11 @ 12:47:25
Postat av: manda

Du ska ju flytta till lilla danmark, så de blir ju ingen skillnad på avstånd.

2008-08-11 @ 15:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0