Semester igen

Om några timmar åker vi mot Västervik.
Min far är från småland och säkert hälften av mina släktingar bor där.
De har kvar familjegården och vi ska bo i någons släktings sommarhus som ligger anslutande till gården.

Känns lite skevt att åka för att vila upp sig ute på landet när de finns en stor platt-tv och parabol i huset, bara som ett exempel på det överflöd vissa i släkten kostar på sig enbart i sitt sommarhus...(jag vet ju hur det ser ut hemma hos dom också, lagom resursslöseri).
Fast det ska ju bli skönt att komma bort ett tag, igen. Jag behöver det efter den här kaosveckan.

Jag hoppas ju på att få lära mig att köra båt när vi är i skärgården.
Några av mina kusiner skulle tydligen vara hemma, åtminstone i helgen och trots åldersskillnaden (dom e la ungefär 25 år äldre än mig, de e mina äldsta kusiner) så brukar vi ha ganska roligt. Alla vill ju se underverket också, såklart.
Det blir nog en del fisketurer och badutflykter och jag vet ju att kosten under semesterveckan bara komma hållas till fisk, fisk, fisk....o ja, fisk. Men jag klagar inte.

Undrar om jag är den enda som tar med träningskläder och proteinpulver på min semester?
(jaja, jag kommer säkert inte hinna träna något men jag har ju ett mål iaf)

Kommentarer
Postat av: Tove

.. så du ska inte på way out west??

2008-08-08 @ 20:00:04
Postat av: nicklas eriksson

Hon skulle ju till Westervik ju...



Moahahahaaaa!

2008-08-08 @ 22:27:51
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0