Miss workout bitch

Tänk vad nöjd man kan känna sig efter ett riktigt gött svettigt grymt träningspass.
Ungefär som när man haft sjukt bra sex, fast fan så mycket bättre. Haha.

Dagens träningspass var mer sparring än egentliga fysövningar.
2 kvinnliga instruktörer höll ett jävligt gött tempo och vi fick öva rundsparkar, raka slag o diverse annat. Även lite sparring med nya människor, det var kul...jag hamnade dock bara med snubbar, men det blir ju lätt så.
Vi bestämde oss för att fortsätta på klubben och jag tänkte även vara funktionär under septembercupen för att få lite insyn i tävlingsdelen. Dock är min ambition fortfarande bara träning och inte tävling.

Eftersom det är en lång paus över helgen tänkte jag o syrran att vi ska börja sparras varje lördag för att hålla igång och för att komma ihåg vad man lär sig. Kan ju vara bra att komma in i tekniken...
Och komplettera detta med att gå på gymet en gång i veckan så har jag nog allt jag behöver.
Behöver verkligen träna upp mina armar nått fruktansvärt.

Så imorgon bär det av till passpolisen eftersom vi faktiskt åker till tyskland trots allt (med morsan o lillebror) om några veckor. Efter det tänkte jag glida förbi budo fitness-butiken i Vasa för att kolla handskar och mitsar. Dessutom ska jag kolla hur de olika stående boxningssäckarna ser ut/har för storlek eftersom det knappast går att borra upp en säck i de här råtthålstaket.

Jag känner mig så hurtig!
Haha.

(men jag har aldrig kännt mig så ur form och så jävla ful som nu)


Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja men du var ju grym på uppvärmningen i alla fall. Jag fick ett par rejäla smällar på låren!

2008-08-29 @ 12:44:35
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Tor

Skönt att du tränar ordentligt. Funderar på att gå på derbyt men vet inte om jag vågar. Jag har köpt biljett men vill inte bli nerslagen påväg därifrån.

Min fråga är om jag får gå med dig? Kan du i så fall försvara mig?

2008-08-29 @ 19:24:16
Postat av: manda

Tor: Ha...ha, va rolig du e. ;) Klart jag försvarar dig. hehe.



Nicklas: Fatta att jag kände de som att jag hade världens kortaste armar när jag sparrades med de andra killarna. Men det var en rolig övning.

2008-08-30 @ 08:35:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja det kan jag tänka mig, du kan ju begripa hur det känns för 175 cm och 103 kilo Nicke att sparra eller tävla mot andra i samma viktklass som har armar som chimpanser och ben som flaggstänger då! Jag kommer ju knappt in på livet på fanskapen. Men kommer jag väl in dit brukar det vara kört för dem, ha ha!



Den övningen blir roligare om man försöker toucha baksidan på axeln istället samt tillåter klappar på huvudet. Men ni kommer kanske dit senare. Det blir även roligare om man får blocka den andre. Lägger man sedan på touch på fot blir det verkligen skitjobbigt!

2008-08-30 @ 11:30:22
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Tove

Haha, det är nog lugnt Matilda.. tänk på att du bor i kortarmarnas stad, Göteborg - staden där alla män har korta armar..

2008-08-31 @ 17:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0