Early mornings

De senaste dagarna har jag gått upp förvånansvärt tidigt (för att vara mig).
Men det är rätt skönt.
Gå o lägga sig runt 22 på kvällen och vara hyfsat pigg när klockan är åtta på morgonen.
Barnet vaknar alltsomoftast runt 6-6.30 och ska då äta. Sen är han en seg jävel o somnar om ett tag.
Hur underbart är det inte då att gå upp, göra kaffe och dricka det långsamt i köksfönstret...

Mina grannar i det gula huset fortsätter sina småfester i trädgården framför sitt hus.
Fast lite lugnare än sist förstås.
De e ganska roligt o lyssna på dom medan man försöker somna, undrar om jag är likadan när jag festar?
Störigt är dock att IFK-grannen verkligen stadgat sig hårt i sin lägenhet.
Häromdagen när skitlaget spelade mot vilka-det-nu-var så hade han över ett helt grabbgäng som hängde på hans balkong o brölade. Jag hoppades innerligt att balkongen skulle gå sönder, men sån tur har man förstås inte.

Igår var jag och hälsade på M o Bella på mitt gamla jobb, kyrkogården.
Träffade på några från mitt gamla arbetslag och blev uppdaterad på skvaller och ändringar...sånt är ju alltid kul. haha.
Och ja, jag erkänner...jag spanade även på mitt gamla strul. Han är fortfarande lika charmig och vågar inte hälsa på mig när han är nykter...fast å andra sidan, de gör ju inte jag heller. Hahahaha.

Friskis o Svettis idag. Jag ska försöka bli en hurtbulle igen. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0