Valborgshelvetet

Snart är valborg över och sköna 1a maj börjar. Gött.

Valborg är ett jävla helvete, speciellt här i götet.
Chalmeristerna har sin årliga skitcortege (ingen aning om stavningen är rätt) som tar upp och spärrar av halva stan typ. Jag gillar inte skiten. Chalmerister över lag är ju änna dryga as.

Sen så går man ur huse för att supa ner sig...allt från 14isar till jobbiga 50+ svennar och ALLA är lika jobbiga.
Allt trash från hålorna runt omkring kommer in till stan och beter sig hur som helst.
Helst hänger man i slottsskogen för att se på påskbrasan (som det heter i götet, antagligen enda stället i sverige som har påskbrasa istället, eller?) och hamnar i slagsmål med någon annan grupp människor och blir ännu fullare efter det.

Okej, jag har inget emot att festa och bli full....absolutly not. Men det finns ju gränser.

Istället för att vara ute på stan ikväll var jag på middag hos Lisa & hennes kille.
Hans bror var också där och stämningen var allmänt trevlig även om vissa samtalsämnen var lite tråkiga fast absolut nödvändiga att diskutera.
Senare på kvällen kom även några goda vänner förbi och gjorde oss sällskap i gemytligheten.
Lisa & Johan åker nämligen på semester imorgon, de ska vara borta i en månad!

Jag har funderat mycket på varför jag klagar så mycket hela tiden.
Nog finns det mycket att klaga på och massor med fel i samhälle, jobb, umgänge osv.
Fast det är ju rätt tråkigt att fokusera och lägga energi på allt dåligt.
Så hädanefter ska jag bli bättre på att lyfta fram de positiva sakerna...i promise.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Nej för fan sluta inte klaga!

2008-05-01 @ 01:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0