The land down under

Nu har vi spenderat några dagar på semester i skaaauuune.
Det har varit ungefär som det brukar.

Fredag: Tiger Army-spelning på KB där jag träffade flera gamla vänner och ovänner, lite muck i vanlig ordning, kompishäng på Sapla och självfallet en falafel från Falafel No 1 efter midnatt.

Lördag:
Myshäng med actionfilmer & godis, middag lagad av min mor och massor av vila.

Söndag:
Familjesöndag med middag och mys, kvällsfika med morsans vänner och romantiska komedier + glass som avslutning på en go helg.
När man väl umgås med familjen så är det mest mys och avslappning, rätt gött ändå efter några pressade veckor där hemma.

Men nu är det måndag och då var det dags för aktiviteter.
Vi tog med oss Noah till öppna förskolan och träffade lite andra föräldrar och barn. Det fanns kaffe, te och saft med frukostbullar + pålägg för typ 5 kr. Känns ju som en kul aktivitet som kanske borde uppsökas hemma i gbg också...

Sen var det dags att rensa ut morsans garage...scheisse vilken nostalgitripp!
Mamma har onekligen sparat på sig mängder av saker som jag och mina syskon haft i småbarnsåldern.
Och självfallet mängder med skräp och annat som ska köras till soptippen.
Jag hittade t.ex. min älskade Tigrus som hade skadat sitt ben för massa år sen och Padde Panda som jag vann på Eskilstuna Zoo för sådär 15 år sen eller mer...
Nu ligger dom i tvättmaskinen tillsammans med säkert 20 andra gosedjur som ska sparas. Haha. Man kan ju nästan inte med att slänga något alls. Tur att allt inte ska följa med hem till gbg iaf...

Ikväll ska vi hälsa på hos min storebror och se huset & det beryktade hemmagymet som han byggt.
Tur att man har någon i familjen som är händig. Haha.
Han och hans tjej ska ju också få tillökning i familjen, typ runt september. Det ser jag fram emot!

Ikväll spelar även GAIS borta mot Kaaaamaaaa (Kalmar era nötter!), det gäller att hålla tummarna och hoppas på det bästa eftersom vi inte har tid att åka dit...You go GAIS!

Imorgon blir det Malmoe...

xlovex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0