sometimes I get confused...

Det ringer på dörren och E öppnar.
Killen utanför är rätt söt men ser ut som om han kommer från Jehovas...
(de har nämligen en tendens att springa i vår trapp och slänga in sin äckliga tidning Vakna! i brevinkastet lite väl ofta)

Killen frågar efter mig och jag frågar vänligt vad han vill.
Eftersom jag onekligen hör dåligt så uppfattar jag inte exakt vad han säger mer än att han undrar om jag har tid att få en demonstration av något i typ 10 min eller så.
Utrråkad som jag ofta är så sa jag javisst och släppte in honom.

Det visade sig att han är från BERTMARK och visar upp den där AHA-boken från 2007.
Torsk på böcker som jag är så slutade det såklart med att jag signade upp mig för att börja samla på de där årsböckerna.
Han var ju trots allt en trevlig och sympatisk kille, undrar om han går på provision eller liknande.

Men efteråt så inser jag återigen att jag inte kunnat säga nej till en försäljare.
WTF!
Har ordet spridit sig bland landets försäljare om att jag är extremt lättövertalad när det kommer till vissa produkter?
Och sen när har majoriteten av alla försäljare jag träffat blivit män i sina bästa år?

Nästa gång tänker jag fanimej inte öppna dörren.
BASTA!

xlovex

Kommentarer
Postat av: karin

Jag har samma problem jag med. Har just nu
påbörjat ett 24-månaders abonemang hos telenor weeee

2008-04-09 @ 18:01:21
Postat av: Nicklas Eriksson

Jag är nog snarare tvärtom, jag är så bra på att avfärda dem att jag ibland inte får saker jag egentligen hade behövt.

2008-04-10 @ 13:25:23
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: J

NEJ! Jag föll också för dendär jävla bertmarks skitbok, och om man ska säga upp skiten i förtid så måste man pröjsa massa extra typ, jävla blåsning hela grejen!

2008-04-10 @ 17:09:50
Postat av: mandax

vad ska man säga? de e lätt att bli försäljartorsk...suck.

2008-04-10 @ 23:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0