Pollen

Jaha, nu var det kört.
Igår eftermiddag började det.
Kliandet, nysandet, rinnandet.
Har jag tur så håller det sig bara till näsan.
Yeah right.

Jag har major björkpollenallergi.
De senaste 3 åren har jag tagit cortizon-sprutor för att kunna överleva sommaren och för att kunna jobba utomhus.
(av någon anledning har det alltid funnits överjävligt med björkar på mina områden på kyrkogårdarna)
Men numera har de slutat att ge sprutorna på många ställen eftersom det visar sig att dom sätter ner immunförsvaret på tokigt låg nivå och inte är bra för unga människor.
Enligt vårdcentralerna iaf.
Suck.

Så jag frågade BVC-läkaren efter ett recept ju och fick medicin som man skulle kunna ta trots amning.
Fast när jag visade den för syrran så sa hon att hennes läkare hade sagt ett big nono till dom.
Vad göra?
Jag vågar la fan inte äta dom efter att ha hört det.

Det är bara att knarka nässpray.
Rakt av.
Ser ni mig på stan med en nässpray upptryckt i näsan så vet ni...

Kommentarer
Postat av: Snegurotjka

En del läkare är rätt hariga när det gäller mediciner och amning. Fass är inte alltid till så stor hjälp heller... Pröva den här sidan: http://www.janusinfo.se/imcms/servlet/GetDoc?meta_id=3652 Det är en sida för sjukvårdspersonal med lite mera ingående info om mediciner i kombination med graviditet eller amning.

2008-04-29 @ 18:39:51
URL: http://snegurotjka.blogspot.com
Postat av: NN

Jag som tänkte ge dej en injektion :(

2008-04-30 @ 08:02:54
URL: http://bittrafittor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0