Babysim

Igår var det dags för första babysimlektionen.
Hur kul som helst, Noah älskade det!

Jag hade med mig L, ifall jag inte skulle orka hålla Noah hela halvtimmen. Eftersom man tydligen ska eftersträva total renlighet så fick vi köpa badmössor innan vi gick i bassängen.

Det var en grupp på ca 10 barn i en ålder av 8 veckor - 9 mån ungefär.
2 instruktörer gick igenom några roliga övningar som gick ut på dels att sjunga o göra en lugn stämning för barnen och även olika grepp så att barnen fick lära känna både mag- och ryggsim.
Noah sparkade som ingen annan med benen och tyckte de var huuuur skönt som helst
Han doppade även huvet och svalde lite vatten, vilket var mycket gött enligt honom själv.
Fast efter 20 min fick vi gå upp för då var han förstås hungrig.

Det känns som att jag kommer bli en sån där mamma som springer runt på alla barnaktiviteter framöver.
Ifs så är jag ju positiv till ett sådant liv.
Min käre bror har ju redan börjat inspirera barnet med olika sporter....så vill barnet bli hockeyproffs när han blir äldre så lär det ju bli någon annan som betalar, haha.

www.aquababy.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0