Sound of violence

"-Så, vad gjorde du igår liksom?
-Nä, ja o mitt ex Spattis hoppade på en buss och åkte runt i kranskommunerna.
-Eh, va?
-Ja du vet, sånt som händer när stoppknappen inte funkar haha."


Så var det faktiskt.
Jag åkte hem till Spattis för att hänga med honom o mina katter och kolla scrubs.
(det går liksom inte att vara hemma för tillfället o de har inte med mina kombos o göra...)
Efter några timmar blev det för mycket och jag propsade på en promenad.
Promenaden som slutade med ett litet äventyr.

Vi gick långt och det kändes bra.
Såklart blev jag hungrig (snarare bara väldigt begärlig) på nått så vi drog och handlade.
På vägen hem fick jag kramp i vaderna så vi tänkte ta bussen, dock kom en annan buss och Spattis övertygade mig om att vi skulle ta den en hållplats istället (för att de skulle vara typ lika nära som den andra bussen, yeah right haha).
Så vi åkte med en bit...eller ja, vi åkte hela linjen runt. haha.
Spontanresor är kul och jag måste försöka lura Spattis på fler sånadana i framtiden.

Stoppknapparna närmast oss (dvs typ 3-4 st) fungerade inte och helt plötsligt var vi mitt ute på en motorväg påväg mot kranskommunerna.
Spattis fick...tja, spatt? Eller snarare panik.
En timme och många skrattanfall senare var vi tillbaks i Göteborg igen.

Det visade sig att vi hade åkt runt hela Partille kommun med en buss som åker genom en mängd småhålor.
Spattis hade panik över att vi lämnat Göteborg och försökte hoppa av på diverse småhålorshållplatser, vilket jag stoppade honom från att göra och försökte övertyga honom om att vi kunde åka runt för att tillslut hamna på Heden igen.

Så vi hängde 7 min på bussen i Partille centrum vilket är det längsta och enda besöket där för min del.
Faktum är att jag aldrig besökt Partille under hela mitt vuxna liv, förrän igår.

Kul var det iaf och jag fick se nått som jag nog inte sett sedan början av 90-talet: nutellafärgat hår.
(hälften brunt, hälften blont)
Jag skrattade i 60 av 64 mins bussresa och det var nog längesen jag blev så road.
Oh, those little things...

+ --> Ska fika med Johan i helgen.

Övertid idag och simning efter jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0