Morning has broken...

Övertidsmorgnar med förmåner är den största sockerbiten för att locka arbetarna till högre produktion.
Produktionen + förmåner leder till högre konsumtion av kapital och material.
Och detta håller igång kapitalets maskineri.
Som en ond cirkel ungefär.


Jag är så förbannat trött!
En av mina (antagligen) sista övertidsmorgnar idag, mest pga derbyt, och min rygg är redan på bristningsgränsen.
När jag plockade två köttordrar igår eftermiddag, strax innan produktionsstoppet, så hände något med min rygg återigen. Kanske var det den 18 kg tunga köttbacken med spareribs på hyllplan D som flyttade något i ryggen.
ONT!
Onekligen bör jag inte arbeta i mitt tillstånd men det återstår 2 månader till frigivning, om förnedringskassan godkänner min ansökan. Hålla tummarna, hålla tummarna....osv.
Utmattningen är på nivå hög, jag borde inte klaga alls.
Om jag bara inte hade varit så off....

Ikväll är det derby!
GAIS - IFK.
Får vi se änglafallet denna gång månne?

Kommentarer
Postat av: Rickard

Helt oväntat förlorade ni detta derby med. Undra vad det kan bero på? Kanske var Gothia inte så dumt trots allt;)
Må väl.

2007-09-26 @ 16:05:07
Postat av: Nickersson

Vi kommer inte att vinna över blåvitt nåt mer, det är bara att inse. Vi tillåts helt enkelt inte av olika orsaker, men igår var GAIS alldeles för ruttna.
Rickard; hellre förlora som GAIS är vinna som Gothia.

2007-09-26 @ 17:54:27
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Mandax

GAIS sög verkligen i första halvlek. tyvärr.
men jag hade inte väntat mig annat.
och Rickard har inget liv uppe i sthlm förutom att mucka med de få vänner han har.
våga komma till Göteborg igen. ;)

2007-09-26 @ 20:23:08
Postat av: Nicklas Eriksson

Lustigt att läsa min defaitistiska kommentar här i ljuset av att änglafallet kom i måndags:)

2008-09-05 @ 23:37:59
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0