Segerns sötma efter en kvinnas vinst

Rättvisan har segrat.
Äntligen.

Jag har aldrig tvekat på att Stureplansprofilerna är skyldiga, helt och hållet.
Redan från första skrivelse har jag jämfört bevisen, läst rapporterna och förhören.
Att det finns folk med olika sexuella böjelser, behov, nischer osv är lika självklart som det finns folk med olika matvanor.
Men att någon, vare sig kvinna eller man, skulle vara med på en sån extrem förnedring anser jag vara total bullshit.
Hur mycket man än vill bli förnedrad, så har jag väldigt svårt att tänka mig att det varit på lika villkor.

En av försvarsadvokaterna är av åsikten att man borde analysera kvinnans samtal till SOS noggrannare.
Björn Sandin: "Man bör undersöka om kvinnan var upprörd för att det hade hänt något eller för att hon brukar bli labil när hon druckit alkohol".
Ursäkta mig Björn, men är du inte helt på det torra?
(ungefär: de var de dummaste jag har hört)

Okej, jag vet. Försvarsadvokater har enbart en uppgift: att se till att sin klient är oskyldig tills motsatsen bevisats.
Men sorry Björn och Peter, era klienter är bevisat skyldiga skyldiga och åter skyldiga.

Ibland kan svenska rättssystemet förvåna en. Och glädja en.
Även om jag fortfarande har svårt att förstå varför tingsrätten valde att fria...
(och jag hoppas att det inte har med "hellre fria än fälla..."-tesen att göra)

Kvinnans liv blir sig aldrig likt, när ett NEJ helt plötsligt var ett rungande JA i 2 mäns öron och därav valet att ta sig enorma jävla friheter....
Fy fan säger jag och hoppas att om jag får en dotter så kommer hon knäcka nötterna på den jävel som skulle våga sig på att ta sig friheter mot någon annans vilja.

Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Yeah! Det är så jävla skönt att se att det faktiskt går att fälla även as från överklassen! Fyra år innebär riksanstalt... Tänk när de små grisarna kommer ut på Norrköping eller Växjö, två överklasskillar, dömda för grov våldtäkt... De kommer inte att få mycket ro det säger jag bara!!!

2007-10-16 @ 22:09:22
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0