Plasticworld

Väldigt sällan händer det att systemet stängs ner på företaget.
Det är det värsta och, faktiskt, bästa som kan hända.

Inget funkar, folk blir först sura och de som missat att bli informerade står mest och ser förvirrade ut i väntan på att någon ska förklara för dom.
Sen så funkar allt som vanligt, med lite småändringar eftersom allt måsta skötas manuellt.

För min del innebär det en avkoppling på ca 15-20 min tills de hela är fixat.
Och sen har jag och min kollega massor att ta igen medan folk går på lunch.

Aaah, 10 min av tystnad.
Underbart.

I annat fall skulle man säkerligen svära över all datorisering, som min kollega Patrik gör, men varför lägga ner energi på att störa sig när saker fortfarande kan skötas manuellt...?

Jag försöker hitta de där små bra sakerna som gör att man står ut med jobbet i ca 1,5 månad till.
För jag avskyr verkligen mitt jobb just nu.


Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Shoot, du borde jobba på mitt jobb, vi kan stå när vi känner för det. Ingen chef som hänger över axeln och en massa frihet under ansvar.

2007-10-10 @ 21:43:46
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0