Övertidsrobotar

Igår fick jag glädjande besked från försäkringskassan.
Jag får full havandeskapspenning beviljad från 1 dec, hur gött är inte det?
Så jag kan sluta jobba precis som jag planerat.
Och nog var det i tid alltid... för all övertid kom minst en månad tidigare i år än förra året.

Imorse t.ex började jag kl.6 med inventering av vissa områden på lagret.
Så övertid 3 timmar (6-18) med lätta uppgifter är ju aldrig helt fel.
Men det påfrestar mer än man anar, särskilt nu.
Jag kopplade bort hjärnan nån gång efter 15-tiden och gick på rutin, i slutet var jag så trött att jag inte ens orkade svamla (vilket är det tydligaste tecknet på sömnbrist när det kommer till mig).
Som tur var så fick jag skjuts hem av Vincenzo.
Vem vet, jag hade säkerligen somnat på fel buss eller något sådant annars. Haha.

De senaste veckorna har jag jobbat över minst 2 dagar i veckan.
Vad får man egentligen för det?
Lite extra komptimmar eller övertidscash, möjligtvis biobiljetter (efter söndagens övertid) och noll poäng i socialt leverna. Och det årliga influensavaccinet gratis. (fint av cheferna att, öh, tänka på oss arbetare, tss, så vi inte blir sjuka...detta året får vi sprutan, om vi vill, en månad försent. haha. dumhuvven)
Man kommer hem från jobbet och går direkt till sängen, praktiskt taget.
Igår gick vi förvisso på långpromenad i gamlestan.
Men sen var jag helt slut.

Är det såhär mitt liv ska se ut fram tills pension?

Onekligen inte, eftersom min mage växer och onda känningar på mina högra revben påminner mig ofta att jag gjorde ett annat val.
Så jag har börjat prenumerera på tidningen MAMA (haha, hur cool som helst) och ligger sömnlös till och från, som innan sagt. Men det där med att man lär sig nya saker varje dag, de stämmer inte. Jag lär mig mer än så.

Sen har man ju alltid facebook, haha.
ALLA har verkligen facebook.


Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Du vet att "MAMA" är ultrakonservativ va?

2007-10-31 @ 21:04:51
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Manda

hahaha.
spela roll...

2007-11-01 @ 11:44:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Mja eller kanske inte nu när Skugge slutat skriva för den.

2007-11-02 @ 14:29:50
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0