I väntans tider

Inatt fick Emmas man åka från jobbet efter några timmars arbete.
Anledningen var att Emma äntligen hade börjat få värkar (ca en vecka efter beräknad födsel)
Runt 14-tiden idag ringde han till jobbet och skulle prata med sin polare, då hade bebisen fortfarande inte kikat ut.
Så samtidigt som alla jobbar på som vanligt så väntar vi på nytt besked: vad blev det?
Säkerligen lär de flesta av oss inte få veta något förrän imorgon.
Vi håller tummarna så länge.

Själv är jag i valet och kvalet när det gäller bostad framöver.
Bo kvar i delad eller skaffa egen?
Och sen de vanliga funderingarna: ska jag vara sur på killen som dissade mig, eller ska jag strunta i det? Borde jag bry mig om jobbets rabalder eller inte?
Jag är rätt för att bara skita i allt och alla just nu, min egen graviditet är än så länge rätt behaglig och trevlig....men jag blir tröttare för varje dag nu och det går inte så obemärkt förbi.
Börjar med att vakna runt 5 på morgonen rätt ofta och jag tror alltid att jag försovit mig.
Avbruten nattlig sömn är inte till min fördel direkt.

Men ikväll ska jag orka hänga en sväng på Kellys med lite trevligt folk.
Äta pizza, spela yatzy, snacka skit och nån alkoholfri öl...de e inte dumt de.

p.s. Det känns knappast lönt att kommentera GAIS - MFF igår. Vi är så jävla dåliga. En annan dag. d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0