Domarskandaler

I helgen var jag som sagt i Sthlm.
Efter att ha bevittnat både DIF - ÖSK (4-1) på lördagen och AIK - GAIS (0-0) på söndagen så kan jag klart påstå att det inte finns objektiva domare på sthlms-matcher.
Domaren i första matchen var solklart partisk djurgårdare och domaren i vår egen match visste nog inte riktigt vad han sysslade med. Antagligen hatade han båda lagen, klara felbedömningar hela matchen igenom.
Man kan tolka detta som att allsvenska domare knappast vågar mucka med sthlmslagen, speciellt inte när de är i guldposition.

Trots detta är jag mycket nöjd med att vi återigen lyckades sopa undan mattan för AIK:s guld.
Tråkigt att vi inte lyckades vinna, då detta var en av våra bättre matcher på hela säsongen.
Men ett poäng som satt fint, det kan ingen ta ifrån oss.
AIK-buset (som min far kallar dom) var självfallet mycket upprörda och polisen hade svårt att hålla ställningarna, vilket resulterade till att GAIS-supportrarna fick stanna instängda på Rå(tt)sunda i nära en timme efter matchen.
Stackars busschauffören fick hitta sin buss med försök till vandalisering.
Dock var de "bara" 2 rutor som blivit lite knäckta och hemfärden verkar ha gått ok.

Min egen sthlmsvistelse var mycket trevlig och underhållande.
Kl.5 måndag morgon ville jag bara stanna, vilket är en ovanlig företeelse.
Det bjöds på fest*4, släktmiddag, trevligt sällskap, shopping, sightseeing, nya och gamla bekantskaper osv.
Träffade även mitt senaste kusinbarn, en charmig och totalt galen snart 2-åring vid namn Max.
Alla trodde att detta skulle avskräcka mig inför mitt eget barn, men icke...
Helt enkelt hade helgen allt.
Precis vad jag behövde.
Så självklart åker jag tillbaks om en månad igen, då det även är vår sista match....mot Hammarby.

Grattis till min syster Sandra som fyllde 30 år (tant) igår!
Och grattis till Adrian som fixat egen lägenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0