Will we ever see snow?

Varje dag när jag kommer hem så finns det alltid 4 samma nummer på min nummerpresentatör.
Trots att jag anmält mig till NIX-registret så dyker dom upp.
Igår så ringde äntligen ett av dessa nummer på kvällen och hör o häpna så var det från min bank.
Kvinnan i luren upplyste mig snabbt om att de bara ringde för att kontrollera att jag fått mitt MasterCard & koden till kortet och för att hälsa min välkommen som kund.
Jag måste ju säga att jag blev väldigt förvånad för jag har ju alltid haft samma bank, men att de uppmärksammar en nu när man tjänar en attans massa pengar är ju sjukt bizarrt.
Ungefär som den där tidningen som skickas hem till folk som tjänar över en miljon om året (eller var gränsen nu går).

Nu går jag mest och väntar ut dagarna. På torsdag är som sagt min sista arbetsdag och det ser jag fram emot.
Jag försöker sitta och fundera ut vad jag ska roa mig med i 2 månader, förutom Malmö-resan då förstås.
De ger sig väl men jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att de kommer bli en massa degande framför div. serier.

Häromnatten var jag med om en grymt läskig grej. Nog för att man kan bli väckt av att personen man sover med snarkar, kramar om en för hårt i sömnen, råkar sparka till en, snor täcket, pratar i sömnen osv....
Men jag har aldrig varit med om att någon drömmer mardrömmar så hårt att personen börjar skrika.
Jag blev brutalt väckt med hjärtat i halsgropen, bizarrt...så jag försökte väcka personen försiktigt varpå även den blev förvirrad och skrämd.
Jag sover nog aldrig så dåligt/konstigt som när jag sover med någon.

En sak att se fram emot under ledigheten är att gå på matiné, de e sjukt mysigt.
Eller att kunna gå på långpromenad när det är ljust ute.
Om inte annat så är det julbord på lördag med jobbet.
Vi försöker slå vad om vem som gör bort sig detta året, förra året missade jag allt rabalder pga att jag var sen/galenskaperna började tidigt.
I år blir de grymt spännande....
(to be continued, haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0