Sura gubbar

Varför lägger man ut sin lägenhet till uthyrning om man ändå inte vill hyra ut den?

Det handlar om en man i sina bästa år (?) som har en asnice lägenhet.
Han bestämmer sig för att hyra ut den i 2:a hand och vill på det ha en extra hyra i deposition.
Inget konstigt med det.

Men sen då...
Han svarar knappt på frågor på mail (t.ex. det väsentliga med att svara på vilken gata lägenheten ligger på), ringer inte upp som han kommit överens med intressanter att göra och sedan skiter han det.
Varför göra sig besväret att hyra ut sin lägenhet när man egentligen inte vill det?
Att få svaret: "jag ska visa den för 3 personer idag, så skulle man kunna visa den imorgon? för jag orkar faktiskt inte visa den för fler nu. *gäsp*" när det frågas när man kan komma och titta på den är inte speciellt kul.
Och knappast motiverande.

Jag hyser sympati med de som måste ha med såna människor att göra för att få tak över huvudet.
För ibland är man ju villig att förnedra sig själv till max bara för att för en gångs skull få lugn och ro, eller vad man nu suktar efter när man letar lägenhet.

Varför trampar ni på de som redan ligger ner era jävlar?

(Personligen har jag pratat med en av antagligen de trevligaste tjejerna jag mött.
 Creds till dig som orkar vara trevlig en tidig morgon när man väcker dig efter ett nattpass.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0