she's got them crazy...

Gamlestan by night är fräckt!
Igår var nämligen jag och min vän Rikard ute på en enormt lång promenad på 2 timmar.
Bl.a. hittade vi en skogsväg inne på kvibergs kyrkogård som vi gick in på och sedan in på några skogsstigar.
Nog för att vi irrade runt i en mörk skog, men häftigt var det. Vi pratade om mörkerrädsla (jag är fånigt nog grymt mörkrädd, alltid varit), Urban Exploration (stavas de så månne?) och tunnlarna från skf, friluftsliv och bergsklättring.
Tillslut hittade vi bergspartier perfekta för grillplatser och intressanta stup.
Jag blev så motiverad till att förändra mitt liv.

Kom hem sent och det kändes i benen efter promenaden. Gött!
Men imorse var jag stentrött i kroppen, huh.
Övervägde faktiskt att stanna hemma från jobbet, jävla karlar till handledare som är totalignoranta och dryga.
Fast självklart gick jag till jobbet, knappast munter dock.
Så idag blev det lite tjafs, men självklart gick jag vinnande ur det. hihi.
Efter detta ska allt vara förändrat (eller ja, lite kanske).
Och jag känner väldigt säker på min nya arbetsroll, även om jag fortfarande behöver lite handledning....

Nu vill jag mest bara hem.
Ont i huvet. suck.
Men men, 1 timme o 25 min kvar.... får käka minimorötter så länge.

Inget o göra, inget o göra, inget o göra.


 

21.15

Äntligen hemma.

Hängt med pernilla efter jobbet, kollat prylar o var tvungen att köpa snus. Nytt att pröva var Göteborgs Rapé Lingon, jaja ja e la lite sådär efter i nyheter kanske men för mig var det nytt. Gott. Nöjd. Men huvudvärken släpper ju aldrig. suck...

Fick ett tips från Hc-scenen, tydligen e de spelning i Trollhättan den 24:e. Dit borde man åka, kan bli hur grymt som helst. Måste bara övertala div. folk, typ Oscar o Rikard, så man kan åka bil dit.
Ska lyssna på banden o se om de e nått att ha.
Om inte annat så e de väl dags att utvidga skivsamlingen med ett gäng nya skivor...distros, yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0