Det här är vad de säger....

Det blev Grease-kväll igår. Underbart.
Vi sjöng högt, antagligen falskt och glatt med till alla låtar...alla var fulla utom jag.
Skrattet ekade i lägenheten och allt var så bra.

Det känns ganska bra idag också.
Var på promenad med Rikard, kollade på när han åt pizza, pratade framtid och köpte godis.
Och sen lite mer promenad.
Rikard är bra. Och stabil. Och rolig.  En bra vän att ha.
Men tänk om han flyttar... då blir jag grymt besviken.

När jag kom hem var jag trött.
Så jag la mig återigen på sängen, som varje dag.
Och började tänka.

Han var här idag och det kändes bra.
Väldigt trevligt faktiskt, trots att jag mådde illa.
Pratade lite, vet inte riktigt vad någon av oss fick ut av det.
För han går alltid efter ett tag.
Och då känns det tomt.
Jag vet inte varför.
Kanske vill jag att han stannar ett tag till, kanske har jag något mer att prata om.
Eller så inbillar jag mig bara.
Som vanligt så säger jag ingenting.
Det är faktiskt bäst så.
För jag vet ju inte...

Ikväll ska jag ut på krogen, basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0