Dropkick Murphys

Spelningen var grym.
Precis som förra året.
Fast jag tyckte ifs att förra året var roligare, antagligen för det var mer röjj och fylla för min del.

När vi kom till Trädgår'n såg vi först inga kända ansikten.
Dock tog det inte lång stund innan de dök upp i mängden av den enorma folkmassa som fanns inne på stället.
Det var gamla strul, ett gäng nynazister (vafan de nu gjorde där), någons fula ex, snyggingen från Lindesberg, arbetskamrater, listan blir så jävla lång om man ska kategorisera allt folk.
Man skulle kunna påstå att halva Västra Götaland var där.
Och inget underligt med det.

Stämningen var i alla fall god och på hög nivå så icke att klaga på det.
Jag struntade i förbandet (eller var de fler än ett?) och minglade runt med Linda, Frugan och Berntsson.

När sedan Dropkick gick upp på scen så inledde de med samma intro som förra året.
Men grymt var det.
Folk slog sig sönder o samman där framme, vi andra kände oss gamla och hängde längre bak.
Jag var inte direkt pepp på röjj, tröttheten slog till rätt hårt efter en krävande dag.
Vi hittade även David o Malin, mycket trevligt.

Gladast blev vi när "vår" låt spelades dvs. Fightstarter Karaoke.
Lagom efter det hamnade jag i kvällens första o enda bråk, för min del i alla fall.
Förra året var jag med o röjjde långt fram och då räknade vi till minst 7-8 slagsmål, varav jag typ började ett.
Jättemoget tänker ni säkert nu, men de av er som går på punkspelningar vet vad jag menar.

Bråket var de dummaste och tur för killen att han uppenbarligen var en sådan som inte kan med att slå en tjej just pga att de e en tjej. Men jag vred om idiotens arm en sväng iaf.
Sen hämtade han sin flickvän.
Som vi blev sams med medan han stod o muttrade om vilka idioter vi var. Hehe.
Hela bråket handlade om att han var full o äcklig o försökte sig på Frugan.
Vem skulle inte försvara sin kompis liksom?
Och då var hans ursäkt för att han var oskyldig att han faktiskt hade flickvän och så gick han och hämtade henne.
Jag förstår fortfarande inte varför han gjorde det, egentligen.
Undvika stryk?
Få igång ett slagsmål mellan oss och hans tjej istället?
Ingen vet.

Det är farligt att försöka ta sig dumma friheter, speciellt när de gäller på mina vänner.
(och onekligen när man själv är ett hormonstinnat monster, hahaha).

Bråket avstyrdes lugnt o fint och spelningen fortsatte med glädje och triumf.
I slutet fick jag mig äntligen en Dropkick-tröja och vi åkte hem väldigt nöjda.
Somnade nästan direkt när jag kom hem och kände att det skulle bli en bra dag på jobbet dagen därpå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0