A better (wo)man

Vad ska jag börja med?

Senaste veckan har bestått av vila, lattefikande och flörtande.
Jag har tagit hand om min skyddsling på bästa sätt (tydligen så är jag Annas förmyndare, så då får jag ju göra vad som krävs haha) och det har även shoppats.
Första mammaplagget som införskaffades var ett par hängselbyxor, som råkade bli några nummer förstora. Fast baggy-style är ju rätt skönt ändå.
Förhoppningsvis blir jag inte så stor att jag fyller upp hängselbyxorna helt å hållet. Men man vet ju aldrig...suck.

(Jag vill inte bli tjock)

Lisa är tillbaks i stan, så vi har börjat träna ihop och det känns ju peppande eftersom jag blir mer o mer medveten om hur jag ökar i storlek (för att överdriva).
Linus kom på en snabb visit ikväll efter att ha varit på släktkalas.
Det blev en lång pratstund såhär innan läggdags och vi gick väl igenom det mesta som hänt nyligen och även några gamla minnen. Känns bra att han flyttar tillbaka till stan och det är la knappt en vecka kvar tills dess.

Annars ikväll så har jag varit på intellektuell middag med föreläsare, trollkarl och stå-upp komiker.
Underbart trevligt, mycket folk man kände och en hel del man aldrig sett förut.
Precis vad jag behövde just nu.
Imorgon skulle jag nämligen åka på semester. Men jag ställde in i sista stund, det gick liksom inte att kombinera allt jag tänkt.

Fulla människor kan vara sjukt störiga eller hyfsat roliga.
Ibland kommer en del så otroligt korkade kommentarer att  man inte vet om man ska skratta eller gråta.
Har jag också varit lika korkad när jag varit full? Jag hoppas inte det.
Nattvagnen är något jag ska försöka undvika hädanefter.
Haha.

Man skulle kunna säga att jag gått vidare nu i alla fall.
Och det känns skönt.
Som sagt, jag väntar inte i all evighet.

Träning och lattefika imorgon, gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0