Status: trött

Jag tittade just ut genom mitt fönster och funderar över varför det aldrig är snö i december.
Inte i Göteborg i alla fall.

Efter en enormt påfrestande hemresa igår så kunde jag slappna av hemma i mitt rum igen.
Borta bra/roligt/ball osv men hemma är nog fan alltid bäst.
Däremot tog de knappt nån timme förrän jag var rastlös igen....rastlös och trött är två återkommande, kanske snart bestående, sinnesstämningar. Jag antar att det hör till såhär i slutskedet.

Resten av helgen i Malmö tillbringades på diverse ställen.
Jag missade ett vernissage som tydligen inte var så ball ändå, prioriteten var ju Vegomässan och sjukt mycket folk tänkte nog samma... det slutade med att jag missade de få saker jag ställt in mig på (föredrag o liknande) och besökte mässans sista timme. Där hittade jag mängder av gamla vänner och bekanta, lite smått nostalgi och en massa småprat.
Debaser hade soulkväll senare på kvällen, gratis innan 22, och dit gick vi en sväng. Fräckt ställe, fräsch inredning och okej priser... men vafan, Möllan har förvandlats till ett mini-söder och det mina vänner är inget positivt.
Anneli var iaf snapspackad när hon dök upp och gjorde diverse roliga uttalanden, t.ex. var hon väldigt upprörd över att vissa julsånger och texterna i dom och så gjorde hon några roliga partytrick som slutade med att jag och Tove fick öl i håret. Haha.
I söndags lunchade jag med Lisa, sen pågick halva dagen i ett enda stort maratonfikande...jag träffade på resterande mängd av gamla vänner och bekanta och i ett svagt ögonblick funderade jag på huruvida man skulle flytta ner igen eller inte.
Jag skulle inte tro de. Fortfarande kan jag komma ihåg varför jag flyttade och hur lång tid det tog för mig att faktiskt flytta från allt.
Uppdateringar i skvaller/händelser/nyheter och lite mys med Hanna, sedan var det dags för det årliga pepparkakshusbakandet. Årets tema var Ungdomshuset och nog blev det roligt likt det hela.

Det var fett värt med semester och förhoppningsvis ska en av mina tatueringskompisar flytta hit snart.
Ikväll är det så dags för spelning på Sticky: Silverstein.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0