Morning glory

Nu befinner jag mig långt söderut, dvs skåne.
I torsdags drog jag iväg till min mor för att vila upp mig lite och träffa familjen, de var trevligt och efter en tacosmiddag och tv-kväll så var jag helt slut.
Katten har blivit tjock.
Det såg sjukt roligt ut. Min mor sade att allt inte var fetma, utan att de även var vinterpäls. Haha. Okej, vi får väl se...
Hurtigt uppe fredag morgon (min mor alltså, inte jag) började hon förbereda julbaket.
Lussekatter som är gudomliga och knäck som smälter i munnen.
Jag kan inte direkt påstå att jag hjälpte till särskilt mycket, men jag provsmakade iaf. Hehe.
Vi lyckades iaf enas om och boka kommande sommarens semester: 1 vecka på Gotland.
Där har vi nog inte varit sen jag var typ 5 (?), de kostar ju en del men å andra sidan så har man ju ett halvår på sig ungefär att spara de pengar som behövs.

Nöjd och glad i hågen åkte jag vidare till Malmö igår eftermiddag.
Mötte uppe med Tove och softade i lägenheten medan vi väntade på att Anders skulle sluta jobba.
Vi uppdaterad varandra på skvallret som fanns och sedan drog vi ut på krogen...
Manne och Annelie dök upp och de var en lagom lugn tillställning.
Jag råkade dock klaga på att Anders aldrig såg "normal" ut på någon bild han någonsin fastnat på, varpå Manne gav mig dissen:
"Det är väl inte så konstigt, när du är lika långsam som min mamma på att fotografera."
Hahahaha.
Ja de var en rolig kväll och slutade med att jag sprang på Björn som påminnde mig om vad jag inte skulle missa med helgen.

Så idag blir det shopping med Tove, besöka Vegomässan och ett vernissage och äta middag med XmorganX.
Väntar även på att Martin ska ringa om huruvida han kommer hit från Helsingborg idag eller inte.
Imorgon är det även dags för det beryktade pepparkaksbakandet med temat Årets Händelse.
Återkommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0