Arbetsfri = rastlös = nya hobbys?

Min nya hobby: att ta med min laptop med mobilt bredband ner på stan och fika.
Just nu sitter jag på min favoritplats på Condecco och ska snart hämta mina stackars katz som har nöjet att bli av med sina fertila jag as we speak...

Det känns ju underligt att jag inte ska jobba förrän någon gång år 2009, även om ett barn onekligen innebär en jävla massa jobb (citat från en nybliven mamma jag känner). Men fram tills ungen bestämmer sig för att de e dags att komma ut så måste jag självfallet ha något att göra.
Hobby nr.1: Shoppa
Hobby nr.2: Festa
Hobby nr.3: 15 minutes of Fame (haha)
Hobby nr.4: Måla/homeslacking/hänga/fika

Hur jag orkar? Det e de ingen som vet. (för de gör jag knappt)

Jag började min arbetsfria period i fredags med att gå ut på stan med charly och shoppa. Charly har minst sagt god smak på skor, varav vi köpte ett varsitt par "stövlar" på Karltex. Mina heeelt faboulösa svarta Lacoste och hennes svarta Nike i skinn.
Sedan började jakten på byxor.
När man är gravid så finns det faktiskt en stor marknad på kläder, dock envisas ungefär alla affärer med att sälja byxor med en sorts stödstrumpa för magen. Självfallet har jag redan ett par sådana och tänker inte köpa ett par till.
Förgäves prövade jag stora storlekar på Cheap Monday/Weekdays, vilket bara gjorde att jag blev väldigt irriterad.
Då kom jag på att Natta sagt något om MaMa-kläder på TopShop.
"Det skadar ju inte att titta iaf" sa jag och så vandrade vi iväg.
Och där fanns dom. Sååå otroligt sköna jeans (699 kr från MoTo) som nu finns i mina ägor.
Efter de 2 mycket inspirerande inköpen var jag helt slut och bestämde mig för att åka hem och vila innan de var dags att åka på födelsedagsfest hos min f.d. svåger.

To be continued....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0