Baby boom

Först och främst vill jag säga ett stort grattis!!!! till Malin och David som fick sin dotter imorse (runt 4-tiden)!

Sen vill jag säga grattis till ett annat par av mina vänner som även dom väntar tillökning, dock lite väl tidigt för att basunera ut det på stan vilka de är... men jag blev så glad att jag blev tårögd när jag fick höra detta idag.

Tove skickade ett MMS på vår vän Karins son Holger idag, som föddes i december. Som den dåliga människa jag är så har jag knappast varit i skåne alls för att kunna hälsa på. En mycket söt pojke iaf, lik sin mor. *haha*

Så plötsligt känner jag mig inte så ensam längre.

Igår var vi ett gäng ute vid Röda Sten och kollade på Navid Modiri och Gudarna, nån sorts poetpop (?).
Helt okej ändå och sällskapet var trevligt.
Roligast var nog Rikards reaktion på en tjej som försökte ragga upp honom, han blev helt arg. Haha. Men ja, hon var förstås lite läskig (inte bara full tydligen) och sen försökte hon sno vår taxi.
En tripp till Kings Head och Pustervik för att träffa upp lite mer folk och sen orkade jag inte mer.
Trots en powernap efter jobbet så var jag rätt trött runt 1-tiden och mötte upp min kombo o en polare för sällskap hem.

Rätt nöjd var jag ändå över kvällen.
Hade ett kort men trevligt samtal med Janne, vars tjej också är gravid och ska föda i slutet av december.
Det är mycket sånt nu.
Man ser dom överallt, oftare och mer än man gjorde förut: Kvinnor med gravida magar, kvinnor med nyfödda i barnvagnar och män med barnvagnar.
Det är som att ett nytt fenomen uppdagas men vafan, dom har alltid funnits där framför ögonen på en bara de att man inte kollat så noga förut.

Lunchade på stan med Mattis och Linda, hälsosushi den här gången med.
Och lite shopping på det.
Jag har försökt hitta en sån babybok där man fyller i allt om bebisen allt eftersom det händer.
Typ födsel, vikt, första hårlocken bla bla.
(kommer inte på vad såna böcker skulle kunna heta bara).
Men ovan vid sådant som jag ändock är så hittade jag såklart inget nu heller.
Får väl leta på nätet i vanlig ordning...
Däremot köpte jag 5 dvder med SATC och funderar på att stanna hemma hela kvällen framför tvn.

För mitt huvud är så uppfyllt med tankar och funderingar kring vad det egentligen innebär att vara/bli ensam...

Kommentarer
Postat av: Nickersson

Såna böcker har jag sett på akademibokhandeln vid Dub. Navid Modiri brukar sortera under reggae eftersom de inte vet var de ska placera dem annars. Navid är bra . och så är han sosse;)

2007-08-26 @ 10:05:42
URL: http://arbetarperspektiv.bloggtopp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0